Szukaj na blogu

środa, 31 lipca 2013

15 minutowe ciasto z owocami

Czemu 15 minutowe? A to dlatego, że tyle czasu potrzeba na jego przygotowanie. Według mnie najszybsze i najsmaczniejsze z najszybszych. Przepis dostałam niedawno i już na stałe zagościł w zeszycie. 



Składniki 
  • 20 łyżek mąki
  • 20 łyżek cukru 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 6 jajek 
  • 250 ml oleju 
  • owoce ( ja użyłam czereśni, moreli i porzeczek)
Jajka wbijamy do miski i lekko je roztrzepujemy, dodajemy cukier i mieszamy następnie ekstrakt, olej a na koniec mąkę z proszkiem do pieczenia. Wszystko mieszamy rózgą kuchenna. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i na spodzie układamy morele wlewamy przygotowane ciasto i na wierzchu układamy owoce. (Owoców do tego ciasta możemy użyć dowolnych, jednego rodzaju lub kilku. Świetnie się sprawdzi również z truskawkami czy śliwkami.) Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180*C i pieczemy jakieś 45-50 min. tak żeby góra się lekko zrumieniła. Czekamy aż wystygnie i posypujemy cukrem pudrem.












7 komentarzy:

  1. Jakie puszyste! Mmmm, pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję smacznego bloga!

    Chciałabym zaprosić Ciebie na stronę znajdzprzepisy.pl oraz do dodania swojego bloga na listę TOP BLOGI, gdzie dołączyło już ponad 1400 blogerów z Polski! Nasze strony są już dostępne w 37 krajach i jesteśmy drugą co do wielkości wyszukiwarką przepisów kulinarnych na świecie!

    Byłoby mi bardzo miło, jakby i Twoje przepisy znalazły się u nas :)
    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Przepraszam, że tutaj piszę, ale nie znalazłam danych kont. na blogu :)
    Życzę miłego popołudnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ciasta z owocami smakują najlepiej ':)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie wymiary miała blaszka?

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie zostało zrobione i skonsumowane. wersja z brzoskwinią i czarna porzeczką :D smaczne, lekko wilgne i kwaskowe a najwazniejsze - udało się kuchennemu ignorantowi jakim jestem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się niesamowicie, że smakowało! :)

    OdpowiedzUsuń