Szukaj na blogu

piątek, 5 lipca 2013

Lody truskawkowe

Truskawki już prawie się kończą więc ja postanowiłam zrobić moje pierwsze w tym roku lody truskawkowe! Cóż, chyba nie ma nic pyszniejszego ;)


Lody truskawkowe
  • 0,5 l śmietanki 36%
  • 0,5 mleka
  • 6 żółtek
  • szklanka cukru
  • ok. 0,5 kg truskawek
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
Śmietankę z mlekiem zagotować. Żółtka utrzeć z cukrem i zahartować gorącym płynem. Dodawać dosłownie po odrobinie żeby się żółtka nie ścięły. Na koniec dodać ekstrakt waniliowy. Truskawki zblendować i dodać do lodów. Przestudzić i włożyć do zamrażarki. Ja niestety nie posiadam w domu maszynki do lodów więc żeby nam się nie zrobiła bryła lodu, trzeba co 1 h mieszać. Niestety, trochę trzeba się pomęczyć ale ja uważam że nie ma nic lepszego jak właśnie takie lody! :)




Truskawkowy zawrót głowy 2013 Desery z truskawkami Owoce z sadu i dzialki

1 komentarz:

  1. Super takie domowe lody muszą być pyszne, nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń