Szukaj na blogu

czwartek, 17 października 2013

Imieninowy torcik z powidłami i bitą śmietaną

Z racji tego że moja cudowna siostra miała niedawno imieniny chciałam zrobić jej małą niespodziankę i przygotowałam torcik z czekoladowym powidłem w środku i puszystym kremem. Była mile zaskoczona. :) Uwielbiam robić takie pyszne prezenty! 




Biszkopt ciemny (na tortownicę 26 cm) :
  • 4 jajka
  • pół szklanki cukru 
  • pół szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Białka oddzielamy od żółtek dodajemy szczyptę soli i ubijamy na sztywną pianę, dodając po łyżce cukru. Kiedy piana już jest dobrze ubita dodajemy po jednym żółtku a na koniec przesianą mąkę, kakao, proszek i jedynie delikatnie mieszamy. Tak przygotowane ciasto wykładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy 30 min w temp. 180*C. 

Biszkopt jasny (na prostokątną blaszkę 40 x 36 ) : 
  • 6 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Postępujemy tak samo jak z biszkoptem ciemnym jedynie wydłużając czas pieczenia do 35 min. 

Masa:
  • słoiczek powidła śliwkowego
  • 1 duża łyżka nutelli
Powidło lekko podgrzewamy w małym garnku na niewielkim ogniu z łyżka nutelli. Chodzi jedynie o to aby składniki się połączyły. 

Krem:
  • 500 ml słodkiej śmietanki (dobrze schłodzonej)
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 serki mascarpone
  • kilka kropel ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki żelatyny rozpuszczone w odrobinie gorącej wody
Śmietankę ubijamy z ekstraktem, pod koniec ubijania dodajemy cukier i serki. A dokładnie na samym końcu ciepła żelatynę.

Przełożenie ciasta
Biszkopt ciemny przekrawamy na pół i spód nasączamy sokiem z cytryny, na to warstwę kremu. 
Biszkopt jasny dzielimy na 3 równe części przekrawając go wzdłuż dłuższego boku. Każdą część smarujemy powidłem i zwijamy rulonik z ciasta. Po zwinięciu wszystkich razem w jeden duży rulon układamy go na spodzie na kremie. Pozostałym kremem smarujemy cały tort dookoła i układamy ciemny wierzch biszkopta. Ja oblałam go jeszcze ciemna czekoladą, ale można zostawić odrobinę kremu i ciemny wierzch również pokryć kremem. 




Przepraszam za jakość zdjęć ale nie miałam jak zrobić lepszych. 
Tort może nie należy do najpiękniejszych ale naprawdę był pyszny! 


2 komentarze:

  1. Cudowny prezent!
    Ja swojej Siostrze na ostatnie urodziny sprezentowałam tort - jej mina - bezcenna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia klasa:) Nie miałam Nutelli więc użyłam 2 kostek gorzkiej czekolady. Pasy powideł są dość cienkie polecam więc gotować dojrzalsze śliwki proces wtedy jest krótszy a efekt lepszy. Przynajmniej ja tak zrobiłam. Jeśli jednak kupujecie lepsze będą mocniejsze powidła, polecam z Pińczowa lub inne regionalne. Tort na waleta z doskoku zrobiłam na walentynki, mąż się popłakał, ja sobie poryczałam. Było słodko:)

    OdpowiedzUsuń