Szukaj na blogu

środa, 19 czerwca 2013

Szybkie letnie ciasto z owocami

Lato prawie w pełni, truskawki rosną jak szalone i z racji tego dostałam cały kosz właśnie tych pięknych czerwonych, soczystych i słodkich truskawek od mojej przyjaciółki, za co jej dziękuje! :)
No i trzeba było coś z nich zrobić. Nie myśląc zbyt długo postanowiłam, że zrobię ciasto! 


Ciasto z owocami

  • 4 jajka
  • 250 g mąki 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szkl. oleju
  • 3/4 szkl. cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 500 g świeżych owoców (ja użyłam truskawek i jedną łodygę rabarbaru)
Białka oddzielić od żółtek. Żółtka utrzeć z cukrem, olejem i wanilią. Mąki przesiać z proszkiem do pieczenia.
Ubić pianę i dodać do żółtek. Dokładnie wszystko wymieszać. Wylać na blachę (25 x 30) poukładać owoce i wstawić do piekarnika. Piec w temp. 180*C przez ok. 40 min. do suchego patyczka. 













A tyle zostało z tego ciasta jeszcze tego samego dnia wieczorem. Więc naprawę polecam wypróbować! :) 

Przepis pochodzi ze strony kotlet.tv


Truskawkowy zawrót głowy 2013 Czerwone owoce w roli głównej

2 komentarze: